Plávanie v každom veku s dobrou náladou!

Plávanie pre seniorov

Na podporu činnosti srdcovo-cievneho systému, dýchacej sústavy a pohybového aparátu pomôže už hodina plávania týždenne. Plávanie posilňuje srdcovo-cievny systém tým, že mu pomáha k regenerácii a zefektívneniu prúdenia krvi, čo vedie k lepšiemu metabolizmu v tele. Štúdie preukázali, že plávanie má pozitívny dopad na obnovu a celkovú regeneráciu steny ciev. Má pozitívny dopad na dýchanie a vitálnu kapacitu pľúc. Pri plávaní sa srdcová frekvencia ustáli, čo ma pozitívny dopad na celkovú aktivitu pľúc. Pri plávaní sa rovnako okysličujú veľké svaly, čo ma pozitívny dopad pri liečbe kŕčových žíl, inkontinencii a rôznych iných ochorení. Plávanie je zvlášť vhodné pre astmatikov a ľudí so zúženými dýchacími cestami, pretože sa tlak na pľúca zvyšuje, čo pomáha zlepšiť dýchanie.

Plávanie ako najlepší šport pre boľavé kĺby Plávanie je fyzicky nenáročné cvičenie, ktoré priaznivo pôsobí na celé telo bez ohľadu na váš vek alebo váhu. Odporúčané je pre ľudí s bolestivými kĺbmi v dôsledku artritídy alebo iných ochorení, pretože voda telo nadnáša a odľahčuje, vďaka čomu na kĺby nepôsobí rovnaká gravitačná záťaž, čo zabezpečí, že sa kĺby viac uvoľnia a sú viac pohyblivé. Aj z tohto dôvodu je vhodné pri problémoch s nadváhou. Plávanie vám zároveň umožní posilniť svaly a tkanivá v okolí kĺbov, vďaka čomu pre nich vybudujete lepšiu podporu. Plávanie zlepšuje hustotu kostí, je vhodné aj pri osteoporóze Vekom sa mení aj naše telo a jednou z týchto zmien je strata hustoty kostí. Plávanie má pozitívny účinok na celý pohybový aparát, opornú sústavu a kĺby. Plávanie pre ľudí trpiacich osteoporózou je odporúčané odborníkmi – zlepšuje schopnosť tvorby nových kostných buniek, čím sa kosti stávajú zdravšie, odolnejšie a flexibilnejšie, čo znamená zníženie rizika zlomenín vo vyššom veku. Plávať môžu ľudia telesne dobre pripravení, ale i tí so slabšou kondíciou, ľudia rôznej telesnej hmotnosti, ľudia so získanými alebo vrodenými telesnými chybami, ale i mnohí po rôznych úrazoch. Vlastný plavecký pohyb a samotné vodné prostredie má silný vplyv na posilnenie zdravia, zvýšenie otužilosti a celkovej telesnej zdatnosti. Samotný pobyt v prostredí nezvyklom pre človeka – vo vode charakteristickej svojimi špecifickými vlastnosťami pôsobí na človeka pozitívne a považuje sa za jedno z biologicky najúčinnejších športových aktivít a zaujíma i dôležité postavenie v rámci rekreačnej pohybovej činnosti človeka.

 

Plávame:  Majerníkova 62, Karlova Ves-Bratislava 

V časoch utorok a štvrtok o 14:00-15:00

Mecačný plavecký kurz

50

10€/hodina

  • Raz do týždňa
  • Tréningový čas 60 minút

Mecačný plavecký kurz

70

8€/hodina

  • Dva krát do týždňa
  • Tréningový čas 60 minút

Individuálne hodiny plávania

20hodina

druhá osoba 15 €/h


Čo budete potrebovať?

Plaveckú čiapku
a okuliare

Uterák, osuška, príp. župan

Šľapky/crocsy k bazénu

Mydlo

Plavky

Chuť trénovať 🙂